.

.

keskiviikko 12. elokuuta 2015

Odotus palkitaan

Odotus on ollut pitkä, enkä uskonut, että näkisin näiden kukkien kukkivan.
Lähtötilanne kun oli olemattoman pieni, vain pikkuruisen siemenen kokoinen.
Jo muutamien lehtien ilmestyttyä riemuitsin niistä toden teolla. En siltikään uskonut,
että ne jonain päivänä kukkisivat oikein kunnolla.


Niin siinä vaan kävi, että kauan nupullaan olevat kukkavarret ovat alkaneet
avautua auringon niitä helliessä lämmöllään.


Kukkien väri on hiukan eri, mitä oli siemenpussissa, mutta tykkään tästä
väristä kyllä oikein paljon! Näky on varmasti silmiä hivelevä, kunhan kaikki
nuput avautuvat.


Lapsilla alkoi eilen koulu. Kavereiden näkeminen pitkän loman jälkeen taisi olla 
kaikkien kolmen mielestä parasta koko ensimmäisessä koulupäivässä.
Lasten koulu muutti kesän aikana uusiin, huomaatavasti entistä parempiin tiloihin ja
samalla koulumatka pidentyi jonkin verran. Samalla bussilla menevät, mutta kävelymatka
pysäkiltä koululle on huomattavasti pidempi kuin ennen. Viime yönä murehdin sitä, kuinka
nuorin koululainen oppii uuden reitin pysäkiltä koululle, hän kun joutuu välillä kulkemaan matkaa yksinkin. Murehtiminen kuulunee äidin toimenkuvaan. 
Silti pyydän varjelusta pienten ja 
isompienkin koululaisten koulutielle!

Hanna

5 kommenttia:

  1. Kauniita ja hellästi hoidettuja kukkasia!
    Lapsetkin pärjäävät, usko pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja kyllähän ne lapset on jo osoittaneet tässä matkan verrella, että pärjäävät. Äitinä sitä vain aina murehtii, yleensä suotta...

      Poista
  2. On kyllä upeita kukkasia! Minä aina onnistun tappamaan kaikki kukat enkä ole varmaan koskaan saanut mitään kasvamaan siemenestä, mutta oon tosi ylpeä itsestäni jo sen takia että oon onnistunut pitämään hengissä sun mulle tuoman tulilatvan. Se on rehevä kuin mikä tuossa olkkarin ikkunalaudalla ja jännitän onnistuuko se kukkimaan uudelleen joulun aikoihin :) .

    VastaaPoista
  3. On kyllä upeita kukkasia! Minä aina onnistun tappamaan kaikki kukat enkä ole varmaan koskaan saanut mitään kasvamaan siemenestä, mutta oon tosi ylpeä itsestäni jo sen takia että oon onnistunut pitämään hengissä sun mulle tuoman tulilatvan. Se on rehevä kuin mikä tuossa olkkarin ikkunalaudalla ja jännitän onnistuuko se kukkimaan uudelleen joulun aikoihin :) .

    VastaaPoista

Jokainen kommentti saa iloiselle mielelle, kiitos!!!